2 de febrero de 2014

Fernán Velho


Unha Cantiga de Amigo


Mirad, amigo, lo que hoy yo oí
decir de vos, y Dios me dé perdón:
que amáis a otra en vuestro corazón,
mas, si eso es verdad, me vengaré así:
intentaré no quereros bien ya,
y esto más que nada me pesará
.

Oí decir, por causarme pesar,
que amáis a otra, y que sois traidor,
y, si eso es verdad, por Nuestro Señor,
os diré cómo me pienso vengar:
intentaré no quereros bien ya,
y esto más que nada me pesará
.

Y, puesto que yo que es verdad bien sé
lo que me dicen, mi amigo, por Dios,
y aunque llorarán mucho estos mis dos
ojos, así es cómo me vengaré:
intentaré no quereros bien ya,
y esto más que nada me pesará
.



Universo Cantigas. Fernan Velho
B. D. Lírica Profana Galego-Portuguesa. Fernan Velho
Real Academia de la Historia. Fernan Velho
Cantigas Medievais Galego Portuguesas. Fernão Velho
Rip Cohen, 500 Cantigas d’ Amigo: Edição Crítica / Critical Edition
Trad. E. Gutiérrez Miranda 2014




Vedes, amigo, o que oj’ oí
dizer de vós, assí Deus mi perdón:
que amades ja outra e mí non,
mais, se verdad’ é, vingarm’ ei assí:
punharei ja de vos non querer ben,
e pesarmi á én máis que outra ren.

Oí dizer, por me fazer pesar,
que amades vós outra, meu traedor,
e, se verdad’ é, par Nostro Senhor,
direivos como me cuid’ a vingar:
punharei ja de vos non querer ben,
e pesarmi á én máis que outra ren.

E, se eu esto por verdade sei
que mi dizen, meu amigo, par Deus,
chorarei muito destes olhos meus,
e direivos como me vingarei:
punharei ja de vos non querer ben,
e pesarmi á én máis que outra ren.




☛ PyoZ ☚